Ha egy cég úgy dönt, hogy a Social Mediában megjelenik azzal a kockázat mellett további kérdésekre kell választ adnia. Egyik ilyen kérdés, hogy saját vagy kiszervezett social media menedzsert foglalkoztasson. A kérdés eldöntése sok dologtól függhet, amibe most nem mennék. Sokkal inkább, hogy a megfelelő személy vagy ügynökség kiválasztása során milyen olyan kompetenciákat kell nézzenek, amivel eldönthetik, hogy ki alkalmas a feladatra.

Véleményem szerint hat olyan tulajdonság van, amivel egy social media menedzsernek mindenképpen rendelkeznie kell. Ezek:

1. Természetes kiváncsiság

Egy social media menedzsernek mindig legyenek kérdése úgy a céggel, termékkel kapcsolatban, mint a tevékenyége teljesítményével és annak hatásával. Habár sok esetben furán tűnhet egy a folyamatos kíváncsiság, ám pont ez az, ami előre tudja vinni a cég - mind folyamatai, mind vásárlói elkötelezettsége tekintetében.

 

2. Konverzió generáló stílus

Nagyon fontos a közösségi médiában, hogy ne hirdetésként hasson egy poszt. Úgy írjon, ami érdekes legyen és arra ösztönözze az olvasóját, hogy reagáljon valamit, ám fontos ezzel együtt az óvatosság. Nem mindegy milyen reakciót váltunk ki lájkolóinkból!

 

3. Tevékenykedjen úgy, hogy minden sürgős

A tradícionális marketing csatornákkal ellentétben a közösségi média világában nincs annyi idő, mint egy sajtóközlemény vagy egy reklám elkészítése kapcsán. Mindig azonnal kell reagálni a fogyasztókra! Rengeteg tanulmány készült már abból, hogy egy óránk van válaszolni a felhasználók kérdéseire, különben elkezd csökkenni az adott személyben az elkötelezettség és a hitelességünk, másrészt egy bejegyzés élete nagyjából maximum 2-3 órányi. Utána menthetetlenül elveszik.

 

4. Értse meg a cég/szervezet céljait

Minden social media platformnak támogatnia és segítenie kell a szervezeti célokat: a blogoktól elkezdve, a twitteren és facebookon át egészen a YouTube csatornáig mindegyik célja az, hogy integráltan segítsen elérni a cég céljait. Fontos, hogy nem csak a távlati, nagy célokat lássa, hanem a kisebb célokat - akár külön osztályokra lebontva - lássa, hiszen így válhat a social media részévé a teljes céges marketing és kommunikációs tevékenységnek.

 

5. Elfogadja mások inputjait

 Habár a fent említett tulajdonságok részben indukálják azt, hogy egy social media menedzser proaktív és képes legyen a szervezetet megfelelően kommunikálni, ám azt nem szabad elfelejteni, hogy ők nem szakértői minden területnek. Az igazán jó social media menedzser tudja, hogy a szervezeten belül kiket érdemes felkeresni a megfelelő inputokért (gondolatok, trendek, témák ügyében), hogy aztán effektíven tudjon dolgozni és tenni a stratégiai célokért. A jó menedzser tudja, hogy kiket érdemes megkeresni egy adott témában; ezek a legtöbb esetben osztályvezetők, illetve a szervezet szakértői.

 

6. Tiszteli a bizalmas helyzeteket

Egy social media menedzser kapcsolatban van a szervezet minden egyes részével, sok esetben - a gyors sebesség miatt - önmagától kell döntenie. Tudnia kell, mik a megosztható információk, illetve, hogy egyáltalán mennyi osztható meg. Tudja, hogy vannak témák, amiket nem érinthet, s tudja, hogy ha mégis feljönnek ezek, akkor miként kezelje ezeket. Tudja, hogy a szervezet személyi és egyéb ügyei milyen mértékben kommunikálhatók. Ismeri és alkalmazza a "ha kétséges, felejtsd is el" gondolkodásmódot.

 

Tapasztalataim és olvasmányaim alapján én ezt a 6 tulajdonságot értelmezem mindenképpen szükségesnek egy social media menedzser esetében.

 

Ha tetszett a bejegyzés vagy kérdésed lenne, nyugodtan keress fel facebookon vagy twitteren.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmanias.blog.hu/api/trackback/id/tr584744921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.09.07. 10:09:44

szerintem ez elmondható egy jó Pr-osról is..
süti beállítások módosítása